قبل از شروع طراحی سایت باید درباره مدل کسب و کار خود در فضای مجازی تحقیق و برنامه ریزی کنیم، طبق اطلاعات به دست آمده طرح پیشنهادی سایت خود را به صورت هر چه دقیق تر بنویسیم، سپس وارد مرحله طراحی سایت شویم. در نوشته های قبلی درباره نکات مهم در انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب نیز صحبت کردیم.

یکی از اولین سوال‌هایی که ذهن همه را درگیر می‌کند میزان هزینه و زمانی است که صرف این کار می‌شود.

هزینه و زمان طراحی سایت با توجه به پیچیدگی‌ها، تعداد نیروی انسانی، جزئیات گرافیکی، فرآیندها و این که چه میزان از برنامه سایت از قبل وجود داشته و چه میزان باید نوشته شود، تعیین می‌شود.

طیف زمان و هزینه پروژه‌ها بسیار متفاوت است. برای مثال قالب‌های آماده ای وجود دارند که از قبل کدهای آن نوشته شده و با هزینه ای حدود 1 میلیون تومان و در زمانی کوتاه می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

برخی پروژه‌ها هم وجود دارند که نیازمند نیروی تخصصی و حرفه ای برنامه نویسی هستند تا برنامه را به صورت اختصاصی نوشته و فاز به فاز آن را اجرا کنند.این چنین پروژه‌ها می‌تواند حدود 700، 800 میلیون هزینه در بر داشته باشد و برای مثال در 6 ماه تا یک سال بهره برداری شود.

اما خوشبختانه اکثر پروژه‌ها همانند فروشگاه‌های آنلاین قبلا کد نویسی شده، بارها تست گرفته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند. در نتیجه با هزینه مقرون به صرفه تر و در زمانی کوتاه‌تر شما صاحب یک سایت می‌شوید.

برای اطلاع بیشتر تعرفه‌های طراحی سایت را مشاهده نمایید.